Pages

Monday, January 17, 2011

Oh My God - Lily Allen


Ben bu adamı (Mark Ronson) daha 3-4 gün önce keşfettim. Yani Lily Allen'ın Smile'ına yaptığı remixi severek dinliyordum ama kendisini araştırmak hiç aklıma gelmemişti, o kadar etkilenmemişim sanırım. Bu aralar Lily Allen'a ayılma-bayılma günleri yaşadığımdan, sözlük'te (bkz. ekşi sözlük) insanlar hangi şarkılarını daha çok beğenmiş diye merak ettim. Evet, sevdiğim şeyleri bir de ekşi'den yoklamak gibi bir huyum var. Neyse işte, orada bakarken, Kaiser Chiefs'in "Oh My God" adlı pek güzel bir şarkısını coverladığını öğrendim, niye benim bundan haberim yok?! diye kendi çapımda kriz geçirip torrent sitelerine daldım. Kullandığım tek bir site var, orada Lily Allen discography diye çıkan başlıklarda hiç cover yok! ekşi'de insanlar bir sürü şarkı sıralamış ama! Torrent beni yüzüstü bırakınca bari youtube'dan dinleyeyim dedim, klibi böyle buldum, birden aydınlandım tabii. 

Şarkı, Mark Ronson'ın (sanırım prodüktör, bak hala adam gibi araştırmadım) Version isimli, 2007 çıkışlı albümünde yer alıyor. Bu albümde, bazı güzel şarkıları, orijinalinden farklı kişiler, Mark Ronson'ın düzenlediği müzikle söylemişler, çok da eğlenceli olmuş. Yani mesela, Kaiser Chiefs'in Oh My God'ını, Lily Allen, farklı bir melodiyle söylemiş. Çok da güzel olmuş.

Lily Allen'ın muhteşem aksanı, şarkıya kattığı minik yorumlar, anime halinin seksiliği, Kaiser Chiefs'in klipte çok sıradan bir şekilde görülmesi, sonundaki "was that a'right fo' you Mark?" falan her şeyiyle çok sevdim ben bu klibi ve şarkıyı.

No comments:

Post a Comment